LELKIÁLLÍTÁS

Néma csöndben adott ideig keringenek a résztvevők a teremben az alkotások előtt - alkotástól alkotásig mennek teljes csöndben, addig, amíg az egyik alkotás ki nem kezd a nézőjével. Ha ez megtörténik, a néző megáll, hagyja magát "megdolgozni" a műalkotás által, lélekben kötekednek egymással. A maradék időt a gyakorlat végéig "édeskettesben" töltik. A légyott idejének múltával mindenki marad helyben, megfordul, háttal az alkotásnak behunyja a szemét és felidézi "kedvesét", keresi, mi az az egy szó, kifejezés, ami legjobban leírja a találkozás keltette lelkiállapotot. Majd már nyitott szemmel sorra bemondják a résztvevők a bűvös szót, megosztásként.

Korábbi lekiállítások:

Online alternatíva - Képnézegető

A Faludi Galéria LELKIÁLLÍTÁS programjának online változataként Képnézegető címmel új lehetőséget ad képzőművészeti alkotások bemutatására. A felkért művészektől beérkezett alkotásokból válogatva egy-egy kép egy héten át lesz látható mint „A hét képe”. A művészek kérésünkre a „Lelkiállítás” hívószóra válaszul alkotásuk spirituális vonatkozásáról is írtak. Isten szép, minden szépségnek Ő a forrása.

MÁTYÁSSY LÁSZLÓ: "EZT CSELEKEDJÉTEK AZ ÉN EMLÉKEZETEMRE"

kép 1 / 19

“A szobor Krisztust ábrázolja az Utolsó vacsorán az Eucharisztia megalapításakor. Jézus jobb kezével áldást ad, bal kezében kenyér, előtte az asztalon kehely. Az arc, a hajviselet, a kompozíció az ikonfestészeti hagyományokat emeli át a plasztika világába. A jobb kéz ujjai az áldó kéztartás mintájára az I C X C – Jézus Krisztus – betűket formálják. A kenyér és a kehely negatív perspektívája azok természet feletti voltát szimbolizálja. A kenyéren megjelenik a kereszt és az I C X C betűk, a kelyhen krisztogram az alfa és omega betűkkel. A kehely talpa nyolcszög alakú, mely a földi világból a mennyei világba átvezető utat jelképezi. A szobor anyaga pirogránit, mészkő talapzaton, magassága 60 cm.” Mátyássy László