A Faludi Galéria LELKIÁLLÍTÁS programjának online változataként Képnézegető címmel új lehetőséget ad képzőművészeti alkotások bemutatására. A felkért művészektől beérkezett alkotásokból válogatva egy-egy kép egy héten át lesz látható mint „A hét képe”. A művészek kérésünkre a „Lelkiállítás” hívószóra válaszul alkotásuk spirituális vonatkozásáról is írtak. Isten szép, minden szépségnek Ő a forrása.

A hét képe: Pálos Anna: Felszín-mögött 9.-Városi-legendák-a birodalom visszavág

“Ez egy sorozat része, a téma régebb óta foglalkoztat , de ez a kép az elmúlt 2 hónapban készült. A teremtett és épített környezetünk iránti felelősségünk kérdése, meddig, hogyan terjeszkedhetünk a természet rovására, ami épül az valóban építő?, érték teremtő? A városi lét ellentmondásai, elmagányosodás generálta félelmek, lelki állapotok, közösség kérdése, önmegtartóztatás stb. 84 x 125 cm akril, farost. Maszkolós, kitakarós festészeti technikával készült, ez a technika tervezést igényel. Fordított a sorrend, először kell, hogy legyen egy vízióm az egészről, a végső képről, a vég célról, és miközben a készület előre halad, a folyamat visszafelé, mivel mindig kitakarom amit meg akarok őrizni úgy ahogy van. “ Pálos Anna

Ára:300 000 Ft

Gondolatok a „Lelkiállítás” hívószóra:

“A Lelkiállítás szó kétféle asszociációt indított el bennem. Tulajdonképpen mind a kettő, túl a jelen kiállítás aktualitásán, állandó évényű az alkotáshoz, a művészethez való viszonyomban.

Lelki kiállítás: mindig valami belőlem, a lelkemből születik, egy lelki, szellemi darab formálódik meg a képben belőlem kiszakadva, kivetülve. Ez az alkotás akkor tölti be teljességét, ha láthatóvá válik, kiállítódik a néző számára. Ha elér hozzá, számára befogadhatóvá válik. Én üzenek és remélem elér valakihez, akit megszólít.

Lelki állítás/kiállás: Minden képem egyfajta hitvallás. Akkor is, ha nem közvetlenül szakrális témát érintenek. Minden ami a körülöttünk levő teremtett világgal történik, erre reflektál, az a Mindenséget érinti, minden mindennel összefügg, és egy cél felé halad. Az én gondolataim, érzéseim is ennek a folyamatnak a részei, a végső cél felé mutatnak.” Pálos Anna

BÁNKI TAMÁS: A HIÁNY TÖBBLETEI

kép 1 / 20

Olaj, vászon, 120x120, 2017 "A Lelkiállítás hívószóra beadott műalkotásom intermediális és intertextuális gondolattal játszik. A kettő egysége a műalkotáson a következőképpen jelentkezik. A képen látható tárgyak figurák, és nonfiguratív elemek mind túlmutatnak önmaguk jelentésén. Vagy más médiában megjelenő képekre utalnak, vagy művészettörténeti vonatkozásokat elevenítenek fel. A szöveg és kép és a médiumok közötti egység a néző tekintetében jelenik meg. Az egység mégsem lesz teljes, mivel a keret nem ad rá lehetőséget. A kép jobb alsó sarka hiányos, a többlet pedig ezáltal elveszti egységét. Így a néző hozza meg azt a lelki többletet, amely kiegészíti a hiányzó részt. A L alakú képrész így csak abban segít, hogy olyan utalásokról beszélgessünk, melyek megteremtenek egy közös lelki kiállítást. A hiány az, ami okot ad a lelki és szellemi többlet okozta "elkülönböződésre". Így a felszabadult néző a kép megtekintése után egy olyan tapasztalattal gyarapodott, amely egyéni képzeletvilágát igazolta vissza." Bánki Tamás

A hét képei voltak:

Lelkiállítás

Néma csöndben adott ideig keringenek a résztvevők a teremben az alkotások előtt – alkotástól alkotásig mennek teljes csöndben, addig, amíg az egyik alkotás ki nem kezd a nézőjével. Ha ez megtörténik, a néző megáll, hagyja magát “megdolgozni” a műalkotás által, lélekben kötekednek egymással. A maradék időt a gyakorlat végéig “édeskettesben” töltik. A légyott idejének múltával mindenki marad helyben, megfordul, háttal az alkotásnak behunyja a szemét és felidézi “kedvesét”, keresi, mi az az egy szó, kifejezés, ami legjobban leírja a találkozás keltette lelkiállapotot. Majd már nyitott szemmel sorra bemondják a résztvevők a bűvös szót, megosztásként.

Korábbi lekiállítások:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük