Az autonomitás erősítése a tanulásban/tanításban

Minden tanár álma a motivált, önálló ismeretszerzésre, tanulásra képes diák, aki autonóm módon tanul és megfelel a tanügyi rendszer (és a társadalom) által támasztott elvárásoknak. De hogyan lehetnének diákjaink érdeklődő, önálló, a tudás megszerzésének öröméért tanuló egyének, ha mindig megmondjuk nekik mit, mikorra és hogyan tanuljanak meg? Mit tehet a tanár, hogy a diákok önálló tanulásra való képességét kialakítsa és fejlessze? Hogyan kell változnia a tanári szerepfelfogásnak, annak érdekében, hogy a pedagógiai folyamatok eredményeként korszerű és adaptív tudás szülessen?

A „varázsigék” közül néhány: felelősség-megosztás, döntéshozatal, reflexió, kritikus gondolkodás és az informális tanulás során szerzett ismeretek beépítése a tanórába. Mindezek gyakorlati alkalmazásáról, megvalósítási ötletekről és közös gondolkodásról szól ez az interaktív pedagógiai műhelymunka.

Időpont: 2018. 04. 12. 17.00
Helyszín: Párbeszéd háza (1085 Budapest, Horánszky utca 20.)
előadók: Rivasz-Tóth Kinga és Bukovszki Edit

A jelentkezési űrlap ide kattintva érhető el